En skitbra idé i Växjö TS

Bingolotter visste jag om, men jag hade ingen aning om att klubbar nu säljer toa- och hushållspapper för att förstärka kassan. Det är Växjö TS-bossen Åke Magnusson som lanserar idén på sin blogg och visst verkar den hållbar, produkten är ju en förbrukningsvara. En skitbra - ursäkta ordvitsen - idé helt enkelt.
Kan jag tänka mig den här produkten? Bara det är lika lent som Lambi och det finns en VTS-logga på varje papir, så visst...

••••••••••

I går snackade jag med Martin Stigh - en ambassadör för Göteborgstennisen i många avseenden. Vi avhandlade Båstadsommaren 1992 och kom sedan till pudelns kärna - eller kärnans pudel som en känd företagsledare myntade för ett tag sen: collegetennis.
Coacherna "over there" är och fiskar lite överallt i Sverige, men den här gången var Göteborg målet. Intressant.

••••••••••

Jobbet har varit schysst att fixa en hälsoundersökning till sina knegare. I Sensias lokaler - med utsikt över Kalmar slott - där var jag i morse. Blodsockret var okej, midjemåttet likaså, det togs blodprover i både vänster och höger arm, ja, allt var bra så när som på - konditionen.
Efter sex minuter på testcykeln konstaterades det att jag hade sämre kondis än genomsnittet! Ha...
Allt detta nötande på gruset i Strandbjörket, de otaliga 70-20-löpningarna med Fidde Rosengren på en grusplan bakom Växjös vårdskola, 9-kilometersutklassningarna av Björkman runt sjöarna i samma stad, intervallöpningarna under farsans överinseende i Järabacken där hemma, tre numera hyfsade löppass i veckan - allt till ingen nytta.
Jag är alltså sämre än det svenska knegargenomsnittet. Det fastslog sex minuter på en jävla testcykel fast i dag.
Nä, nu ska jag ut i snöfallet.
Jag ska ut och springa över stock och sten.
Återbesök på Sensia om ett halvår.
Då ska jag visa den där testcykeln.

Kommentarer
Postat av: Krusell

Jag är ju på Sensia en hel del, men som tur är har jag inte sett den där förbenade cykeln. Om du är sämre än genomsnittet, kan man undra var jag hamnar? Sämre än en genomsnittlig 103-åring? Bevare mig väl...

2009-02-25 @ 09:28:20
URL: http://magnuskrusellomkff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0