Jag är galen i March Madness

Äntligen! Jag är inget stort basket-fan, men när det kommer till March Madness blir jag som tokig. Collegebasketens olika slutspel är lätt bland det bästa man kan se i sportväg.
Högklassig basket, känslor som svallar över inför 15 000-20 000 pers på läktarna. I helgen höll Big East-konferensen sitt slutspel i Madison Square Garden. Bara en sån sak.

••••••••••

För 157 spänn i månaden får jag en hel del tv-kanaler, så också ESPN America. I går var det Selection Sunday, det nationella collegeslutspelet lottades i direktsänd tv och i mångas ögon är Pittsburgh laget som ska slås i March Madness.
Jag sätter dock min peng på North Carolina - det finns inget gäng med så många vapen - skytte utifrån, stora kuggar under korgen, folk som kan driva mot samma korg.
UNC all the way baby, som Dick Vitale hade sagt.

••••••••••

Tennisen, då? Jo, svensklaget Ole Miss smyger med och är nu trea på rankingen. Mississippi tog en enkel seger över 20-rankade Auburn, men hade det tuffare mot 23:an Alabama i helgen. Auburn råkade även ut för helgens käftsmäll när man föll mot orankade Mississippi State.
En ny rankinglista har kommit ut - jag återkommer till den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0