Jag är förbannad på UCF årgång 2009

Måste racka ner på mitt UCF igen. Den här gången är det killarnas tur. The Golden Knights är 5-5 efter tio matcher och senast föll laget mot rivalen University of South Florida från Tampa.
Förlusten i sig är inte mycket att orda om, men sättet...

Coach Bobby Cashman var inte glad. Följande stod att läsa på UCF-sajten efter 6-1-förlusten:
"We did not execute well at all in doubles today; we were sloppy with the fundamentals and we didn't have enough energy."
Beklämmande att läsa det sista - VI HADE INTE TILLRÄCKLIG ENERGI - fritt översatt: Vi hade inget hjärta i dag.

Och allt är inte tränarnas fel alla gånger, gott folk. Det måste finnas en glöd, en stor inre motivation hos spelaren själv - och hur kan det inte finnas en stor inre motivation när man har tillgång till följande:
1. man har fått chansen att utöva sin favoritsport via ett stipendium
2. man får en näst intill gratis utbildning på universitetet
3. man får spela för en skola som ligger i Orlando - i soliga Florida
4. man får spela i en bra liga kallad Conference USA
5. man får träna tennis två-tre timmar om dagen
6. man har en egen fystränare
7. man har en egen sjukgymnast
Jag kan räkna upp mycket mer, men ni har hajat. Vad mer kan man begära när man är 18, 19, 20 bast?

Så jag frågar mig: Var är hjärtat, UCF årgång 2009?
Jag vill se hjärta, UCF.
Med start på träningen. I dag.

Kommentarer
Postat av: Rob

Helt rätt! Tror dock att det är svårt att se och uppskatta detta när man är 18-20. Jag skulle ge mycket för de möjligheterna idag (ännu mer för en talang).

2009-03-04 @ 09:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0