Da Vinci, Pim-Pims småländska resa och Friskis

Thomas Johansson och Andreas Vinciguerra i DC-singlarna. Två överraskningar? Nej, inte alls nu när de båda känner sig fit for fight. Israelerna räknade med firma Johansson och Vinciguerra hela tiden och visst blev det så.
Nu kanske man kan sluta skylla på andra länder som "smyger" med sina laguppställningar inför viktiga DC-matcher.
För skadeläget till trots, Sverige har visat sig vara lika taktiska som alla andra den här veckan.

••••••••••

Från en fjärdesingel (!) i Fair Plays elitseriegäng i Malmös Fair Play-stadion i december till en DC-singel i Baltiska hallen i samma stad i mars.
Rätt cool resa av Andreas Da Vinci.

••••••••••

Undrar egentligen hur Pim-Pim Johansson tänkte i veckan. Först sa han nej tack till Davis Cup, eftersom han inte klarade femsetsmatcher i nuvarande skick. Förra veckan spelade han i en challengertourney, lämnade in på grund av sjukdom, var borta en vecka för att sedan i tisdags sätta sig i bilen från Södertälje i riktning Skåne för att nu helt plötsligt hjälpa till - utan att ha snackat med DC-kapten Wilander.
Pim-Pim fick tag i Wilander i Värnamo och VTS:aren sa tack, men nej tack till Södertäljesonen, som fick vända tillbaka igen.
Otrolig story.
Och Pim-Pim har nog inte mycket för att skicka in bensinnotan till förbundet heller för den delen. Hur som helst, han fick i alla se delar av norra Småland. Alltid nåt.

••••••••••

Tidigare i kväll stod jag för en bragdartad insats. Jag tog mig nämligen ur tv-soffan, mitt i hockeyns första SM-kvartsfinaler, för att utöva en timme hederlig intensivjympa på Friskis & Svettis. Mitt andra F&S-pass i mitt 34-åriga liv.
Passet leddes av Ia - eller divan La Sellerberg som vi kallar henne på jobbet - jag hittade glädjande nog även två andra arbetskamrater på golvet i Foto-Anders och Nyhets-Birgitta.
Foto-Anders och Nyhets-Birgitta hade gjort det här förr, det kunde fastslås direkt. Duon var ett med programmet, synkade med instruktörens omöjliga rörelser som exempelvis kunde bestå av ett ben rakt ut bakom kroppen och armarna uppåt.
Bloggaren, då? Ojojoj, jag fick inget betalt av allt annat slit man lagt ner i fysväg under åren.
Så fort jag hittade rytmen, ja, då var det dags att byta till nåt annat.
Jag får helt enkelt skylla på ringrosten, hehe... Men roligt var det - och givande för varje liten muskel i kroppen. För att inte tala om musiken! Det var hårdrock (!), en av mina favoriter i Usher och räkiga Sofia dansar go-go i högtalarna.
Ia S! Vill du uppdatera min I-pod?! Be my guest...

••••••••••

I morgon är det träning med Basket-Henke igen. Då lär det bli lugnare igen. Och det beror inte på mig...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hohohohohohoho, jag ser det träningspasset framför mej...mer sånt!

2009-03-06 @ 17:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0